Forum

Forum - General [nl] - O'G3ne - Lights & Shadows (ESF 2017)

Met enige scepsis heb ik net geluisterd naar de Nederlandse inzending van het ESF van dit jaar.
Die scepsis was er omdat ze hadden aangekondigd dat ze met een ballad zouden deelnemen waar er al zoveel van zijn.

Het is inderdaad een ballad geworden maar wel een opbouwende ballad waarbij de climax in het 2e deel zit.
Het is ook uitstekend gezongen.

Ik had weinig verwachting vooraf maar het zou me niet verbazen als dit nummer het wel goed gaat doen.
De toekomst zal het uitwijzen maar ze hebben mij wel enthousiast gekregen.

Mooi nummer!
Ik heb er he-le-maal niks mee.
Ene oor in, het andere oor uit.
Ik hoor wel dat dit best kan scoren op het Songfestival, maar zelf ben ik nogal teleurgesteld. Het zit vol kitsch en is wat mij betreft veel te zoet. En waarom komen ze nu niet met iets moderners?!

Maar ach, de tijd zal het inderdaad leren. Hopelijk worden we verrast door de smaak van Europa. Een finaleplek moet haalbaar zijn.
Ik vind het schitterend en de plaats bij de eerste 10 zit er zeker in-topschijf-toptrio- op naar de verovering van Europa
Flop
Dat denk ik ook, muzieklover.
De verovering van Europa zal er niet komen...
Wat een droevige shit dit.
Stelletje trieste Hollandse mutsen met een slaapverwekkend liedje.
Tot wanneer het ESC het tegendeel bewijst-dan schroeft men de meningen bij
esc bewijst toch niets?
Inderdaad. ESC is meer uiterlijk vertoon en show. Hoe meer je opvalt...
Vele winnaars van de afgelopen jaren hoor je ook niks meer van.
Dat zijn we dan eens.

Net als al die shows als De Voice, de xfactor en dergelijk. Bijna een garantie op anonimiteit voor de deelnemers.
De Tsjap. Hele vlugge roem en vervolgens weer anonimiteit inderdaad.
'Artiesten' met een vlugge houdbaarheidsdatum.
Het ESF heeft een zelfde soort karakter als The Voice e.d., wordt telkens weer een hype van gemaakt. Tijden dat acts groot werden dóór het ESF zijn al lang voorbij.
ABBA kennen we natuurlijk allemaal, maar verder...
Laatst gewijzigd:
Mijn mening: goed bedoeld en goed gezongen. Maar gedateerd (jaren ’80-ballad) en niet pakkend genoeg. Mijn inschatting: wel de finale, maar slechts #13.
Ik kan jullie kritiek op het ESF, the Voice etc wel volgen hoor maar zouden de deelnemers aan deze competities als ze niet zouden meedoen wel populair worden?

Ik denk dat we van 95% van de deelnemers (als het niet meer is) nooit wat zouden horen als deze competities niet zouden bestaan.

Dus als een artiest zou mogen kiezen tussen altijd anoniem blijven of een bepaalde korte periode populair zijn dan zouden ze beter anoniem kunnen blijven en dus niet meedoen?

En hoewel je bij het ESF een miljoenen publiek bereikt kun je beter niet meedoen want je wordt er niet wereldberoemd mee?

Of zou het misschien toch wel aardig zijn om zoiets dergelijks mee te maken ook al word je er niet wereldberoemd mee?

Een hype ieder jaar, ja klopt
Je wordt er niet wereldberoemd mee, ja klopt
Je wordt er niet rijk van, ja klopt daar moet je meer voor doen.
Sommige andere worden er wel rijk van, klopt ook (kun je kritiek op hebben ... ik vind het echter ook wel fijn om wat te verdienen)
Er worden wurgcontracten afgesloten, klopt ook (moet wat aan gedaan worden!!)
Artiesten moeten beter begeleid worden, klopt ook echter er is ook zoiets als een eigen verantwoordelijkheid

Daarom maar niet meedoen .....hmmm, kan me voorstellen dat bepaalde artiesten dat liever niet doen maar over het algemeen denk ik dat de artiesten die mee doen met die competities die competities ook nodig hebben om boven het maaiveld uit te komen. Ook al is het maar voor heel even.
De jeugd is niet overtuigd gezien de streaming getallen (87e gisteren)
De oudere muziekluisteraar (itunes) blijkbaar wel.
Zweeft daar op 1 of op 2.

Vandaar dat ik het wel een aardig nummer vind - ik ben al oud. De 80'er jaren waren mijn tienerjaren

De jeugd heeft liever dat Boef uitgezonden wordt .... of niet De Tsjap? Of SFB als ze volgend jaar vrij zijn?
Soufiane Eddyani voor België?
Daar ben ik het toch met je oneens Aikanaro. Als je echt talent hebt, weet je dat zulke programma's niet de manier zijn om carrière te maken.
Daarbij, niemand schrijft zich in of neemt deel aan zo'n programma voor '5 minutes of fame'. Kan ik me niet voorstellen... dat je bekend blijft als wéér een mislukt talentje uit de TV talentenjachten. Of je hebt geen waardigheid, geen zelfrespect en wil je alleen zo graag even bekend zijn...
Je zelf laten zien op/in de verschillende muziekpodia, dat werkt over het algemeen.
Je interpreteert mijn zienswijze niet helemaal goed Rootje.

Ik schrijf namelijk nergens dat de deelnemers aan die competities het talent hebben om carrière te maken.
Sterker nog ik schrijf dat ze dergelijke competities nodig hebben om gezien te worden.

Als ik jouw zienswijze goed interpreteer dan schrijf jij eigenlijk hetzelfde. Jij ziet het echter vanuit de ogen van iemand met talent die geen competitie nodig heeft (Blaudzun of Jett Rebel) en ik uit de ogen van iemand die wel zo'n competitie nodig heeft.
Nieuw op 53 in de top 100
En 32 in de Mega Top 50
Bestaat die nog 😃
Absolutely
In beide hitlijsten nog steeds in de tipparade...
Onbegrijpelijk: verdwenen uit de top 100- normaal gezien binnenkort terug binnen en dan naar de top 10 waar ze thuis horen
Het liedje van OG3ne gaan we denk ik niet meer terugzien in de officiele hitparades.
@Patrick3

Want wie zit er te wachten op Hollanders die in het Engels zingen?
Weg met die troep. Laat dat aan Amerikanen over aub.
Patrick3.
Waarom hoort dit volgens jou in de top10 dan?
Ik zit wel te wachten op Hollanders die in het Engels zingen hoor De Tsjap.
Wel in een ander genre dan O'G3ne maar mijn favoriete band komt uit Nederland en zingt toch echt engelstalig.

Ook vind ik dat het nummer wel in de Single Top 100 thuis hoort omdat het kwalitatief gezien een mooi nummer is.
Het kan dan misschien niet jouw genre van muziek zijn en je kunt het saai vinden maar het nummer is wel mooi opgebouwd en goed gezongen.

Ik zeg niet dat het Top 10 materiaal is maar normaal gesproken zou het nummer wel genoteerd hebben gestaan
Echter door de tegenwoordige manier van samenstellen van de hitlijst is dat bijna niet meer mogelijk. ESC leeft niet onder de jeugd (uitzonderingen daargelaten)
@Aikanaro

De ranglijst wordt in hoge mate bepaald door de spotify streams. En die zijn nog altijd overwogen op leeftijdsgroep 35plus. Maar ook die groep vindt dat liedje kennelijk niet leuk en luistert liever naar Sheeran (en terecht!)
Het enige dat kwalitatief goed is aan dat liedje van og3ne zijn de stemmen. Maar de rest: beat, tekst, performance is echt muffe troep.
Het is geen zangwedstrijd in de hitparade, maar het gaat om de beste liedjes.
Laatst gewijzigd:
Kleine correctie De Tsjap: het gaat in de hitlijsten om de meest populaire liedjes, niet om de beste liedjes. Daar zit een wereld van verschil tussen.
@Baarsjes

inderdaad
@De Tsjap

Dus als jij de Spotify lijst bekijkt dan is dat de muzieksmaak van de leeftijdsgroep 35plus?
Misschien dat dat wel gezegd wordt maar ik durf toch wel met zekerheid te zeggen dat de streamers tot 25 jaar verantwoordelijk zijn voor het grootste gedeelte van deze Spotify lijst.
De 35+ers zullen Ed Sheeran zeker helpen in die lijst maar dat ze massaal naar veel van die andere muziek luisteren die hoog genoteerd staan dat geloof ik niet.

En dat jij beat, tekst en performance muffe troep vindt dat is persoonlijke smaak.
Ik hou persoonlijk wel van die opbouwende muziek en ook het thema van de tekst (ook al heb je problemen je moet verder) vind ik de moeite waard.
Misschien komt dat omdat ik wat ouder ben, dat zou kunnen.
Performance kun je over twisten maar ik kan me herinneren dat de performance van The Common Linnets in eerste instantie ook niet erg goed gevonden werd totdat duidelijk werd hoe ze het uiteindelijk gingen doen tijdens het songfestival zelf.


Laatst gewijzigd:
@Aikanaro

De Common Linnets vind ik OOK hopeloos. So wie so alle Nederlanders die hun ding in het Engels proberen te doen. Het lijdt hooguit tot meewarigheid en wordt zeer zelden een succes in de Engelstalige wereld.
Met uitzondering van de DANCE. Daar speelt de beat een hoofdrol en beperkt de tekst zich vaak tot een paar catchy woorden. Dat gaat nog.
In de hardrock zou het misschien ook nog kunnen omdat daar vaak de muziek een muur van geluid vormt die op de voorgrond blijft.
Hoeveel 35plussers naar BOEF luisteren weten we niet;
In mijn omgeving zie ik de meeste allochtone vaders van die leeftijd wel redelijk fanatiek luisteren, maar in een villadorp zal dat best wel weer anders zijn.

Je ziet sinds de spotify records wel in "volwassen" media een enorme interesse ontstaan. Veel mensen zijn toch nieuwsgierig. Sommigen maken zelfs een complete analyse: http://www.marketingtribune.nl/bureaus/weblog/2017/03/wat-kunnen-marketeers-leren-van-boef-die-alle-records-breekt/index.xml
@De Tsjap

Dat jij Nederlanders die proberen Engels te zingen bagger vind is jouw persoonlijke mening en dat kan.
Maar om alle Nederlandse artiesten over 1 kam te scheren dat gaat mij te ver. Dat is een algemene mening vormen en iedereen voldoet daar aan. Dat is een behoorlijk vooroordeel.

Ook dat bij rock/metal vaak de muziek op de voorgrond blijft klopt niet helemaal. Ja er zijn genoeg bands waar dat inderdaad het geval is maar er zijn vele bands waarbij de zang net zo belangrijk is of zelfs belangrijker.
Vooral mijn favoriete genre "Female Voices Metal" moet het zeker van de zang hebben.

Wel grappig dat je die link post.
Duidelijker kan het commerciële aspect niet zijn.
En dat Boef commercieel goed bezig is dat is ook duidelijk
Daar kan ik hem alleen maar alle credits voor geven.
Maar ik blijf erbij dat zijn belangrijkste doelgroep 15-25 is ook al luisteren sommige 35+ers er ook naar.
Die aantallen zullen echter een stuk kleiner zijn
Ik vind het niet zo bijzonder, maar misschien moet het groeien..
Finale dus

Ik heb net even gekeken hoe het was en ik kan niet anders zeggen dat het uitstekend gezongen was en ook de performance mocht er zijn.

Ik blijf het een uitstekend nummer vinden (kan er niks aan doen)

Ik ga in tegenstelling tot vanavond (ik keek naar die andere halve finale) zaterdag wel kijken.

Ik hoop op een Top 5 notering
Yes, ze zijn door!!!! En ze waren naar mijn mening de beste van de avond! Nu nog de andere halve finale kijken, en dan weet ik hoe we het gaan doen.. maar het was supermooi gezongen! De enige concurrent is Bulgarije, maar die zingen ze er zo uit!
vlak Roemenie niet uit, die maken ook zeker kans
Proficiat O'G3Ne- jullie doen het super-heel veel succes morgen in de finale en we duimen voor een top 10 plaats
Het nummer vind ik nog altijd niet echt geweldig maar ben wel blij dat we daar zijn. In dit deelnemersveld kon het ook haast niet anders. OG3NE stak er wat mij betreft (enkele deelnemers daargelaten) met kop en schouders boven uit.
Herinner me van vorig jaar dat voor het winnende lied nauwelijks belangstelling was. Jezus, wat was ik daar vorig jaar mee bezig, zeg. Had zin om het allemaal te volgen. Nu is het omgekeerd: een totale desinteresse in alles wat daar gebeurt. Ik heb ook helemaal geen zin om te kijken. Het ingezonden liedje interesseert me niet een bal, laat staan hoe hoog het staat. 1 bij iTunes? Wat leuk. Misschien omdat er enorm veel geld ingepompt wordt terwijl genoeg betere nummers niet eens aandacht krijgen. Het is waarschijnlijk ook die hele show rond dat live-gejank die me werkelijk tegenstaat. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ook is dit een traditie. Kan vast wel wat leuks tussenzitten maar dat geldt voor elke chart. Denk dat een voetbalwedstrijd op tv beter scoort dan het songfestival.
Vrijdag verschijnen ook allerlei nieuwe releases. Denk daar meer pareltjes te vinden zijn dan qua livegejank op het songfestival. Maar ik heb geen zin om daar ook weer iets voor te openen. Zelfs al zouden ze winnen slaat mijn onverschilligheid nog niet om. Constant in het leven maar willen winnen. Over een paar maanden is iedereen het weer vergeten en brengen ze weer een flop uit. Raar idee dat het over 100 jaar misschien nog wel bestaat maar wij dan dood zijn. Ik denk wel dat iedereen daar z'n best doet maar veel live-gejank is gewoon niet om aan te horen. En 50% telt de stem van het publiek. Ik zie niet heel Europa plat gaan voor OG3NE. Liedje heb ik niet eens gehoord. Jurkjes zag ik wel op een foto. Schattig hoor. En ze zijn alleen door omdat de rest van de inzendingen bagger is? Dan heb ik voorlopig dus niet veel gemist.
Common Linnets hadden verloren van een of andere verwijfde vent. Cappucino, hoe heette dat wijf? Wurst. Waanzinnige vertoning + achterlijke naam en meteen na het songfestival -net als dat wijf vorig jaar- naam gezet als eendagsvlieg. Hoeveel mensen die onzin zitten te streamen zal me ook worst wezen. "32 in de Mega Top 50." Hoera. De Tip hadden ze overgeslagen want die bestond niet. Ze kwamen direct vanuit het niets op 32 binnen.
Is er ook een Mega Top 50 allertijdenlijst. Erg belangrijk.
Elke Top 100 is een songfestival. Maar ik moet er niet aan denken om wekelijks alle Top 100-noteringen in live-versies te moeten aanhoren. Al die idioten die met vlaggetjes zitten te zwaaien. Brexit zie je hier niet? Engeland doet gewoon mee? Zelfs al kon ik er gratis heen zou ik er niet heengaan. De interesse voor de optredens is 0,0. De babbels tussendoor hoef ik echt niet te horen. Het is voor mij iets wat ik met liefde oversla. Afschaffen gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Een televisie evenement.
De 3 zusjes zijn door. Hoera. Ik heb het liedje niet eens gehoord. Gaat Concita Wurst het presenteren of een andere kneus? We kunnen op de site elke week wel een songfestival doen. Kost niks maar is wel leuk. We pakken gewoon elke week de eerste 30 nummers uit de Spotify Sorting Hat en spuien al dan niet onze gal op wat ertussenzit. Het minst irritante nummer wordt dan de winnaar. We hoeven de uitvoeringen niet live aan te horen. Da's al een voordeel. Mensen denken serieus dat het leuk is om artiesten live te horen blèren in een of andere flitsende show die handenvol geld kost. Maar als je het hier elke vrijdag op de site doet met 30 nieuwe tracks krijg je volgens mij al automatisch meer kwaliteit. Maar dat moet dus nog worden uitgezocht.
Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om nog moeite te doen. Ik wil niet zeggen dat het flauwekul is.
Ik snap ook wel dat het live moet, anders wordt het een playbackfestival. Maar ik heb weinig met live-geblèr en ik hou van maxisingles, lange uitvoeringen met afwijkende muzikale wendingen. En daar gaat dat hier dus helemaal niet over. De nadruk ligt hier op wat er live uit die strot komt en niet op wat er in de studio in elkaar wordt gemixd. En daarbij het gekrijs van het publiek na elke live-act komt me bijna als massa-hysterie over. Gooi al die lui bij elkaar in een zaal en je mag als kijker bij al dat gejank ook nog dat gekrijs tussendoor aanhoren. Niet het soort "entertainment" dat mij direct aanspreekt. Zeker als je je wat depri voelt vraag je je af waar al die mensen zich in godsnaam druk over maken. Telegraaf besteed hier aandacht aan. Waarom moeten wij hier ook nog extra aandacht aan besteden. Dan zet ik liever elke vrijdag 30 nieuwe releases op. Zit dáár niet een fatsoenlijk nummer tussen dan pakken we de volgende 30 totdat er iets van waarde wordt aangetroffen. De krant besteed zelfs aandacht aan wat voor jurkjes ze dragen. Lekker belangrijk. Dat is toch nieuws voor onnozele halzen. We kunnen beter iets met 30 nieuwe releases per week gaan doen en daar de aandacht aan besteden. Nu huppelen we gewoon mee met wat de roddelpers al aan het doen is, verdwijnen alle nieuwe releases onbeluisterd in de afvalemmer en geniet al dat live-gejank misplaatst de voorkeur.
Laatst gewijzigd:
Ik vind O'G3NE schitterend en ben blij dat ze in de finale staan-hun album staat in de album top 100 op 13 en de single is terug binnen op 63 en stijgt hopelijk volgende week recht naar de top 10. Jullie zijn toppers en doen dat schitterend- nog heel veel succes- geef er vanavond in het bijzijn van jullie moeder nog eens een goede lap op- jullie zijn een bron van energie
En op herhaling in de Nationale Mega Top 50. Tweedeweeks op 33.
Heel dat ESF gedoe vind ik totaal niks, maar als die 3 nederlandse meiden winnen,........ dikke duim.

Je geeft ruim een 1/2 jaar van te voren aan dat je mee wilt doen met het ESF, word je daarna van de ene tv show naar het andere gesleurd en iedere dag zo'n verwend journalistje op je lip. Mogen de beste winnen vanavond, succes O'G3NE.
11e plaats voor O'G3NE dus geen superuitslag.

Na de uitslag van de vakjury zag het er nog goed uit - 5e en behoorlijk wat landen die daadwerkelijk punten gaven maar de televoters gaven erg weinig punten.
Totaal 15 punten waarvan 10 uit België.
Met andere woorden bij bijna de meeste van de 42 landen niet in de Top 10 bij de televoters.

De Belgische vakjury gaf trouwens geen punten wat ook opvallend was.
Op twitter kwam ik al een oproep tegen om België binnen te vallen

'Opvallend' is toch wel het grote verschil tussen vakjury en televoting in het algemeen.
Wat je bij sommige vakjury's al ziet - duidelijke voorkeur voor een bepaald land - zie je al helemaal bij de televoting.

Of is dat misschien niet opvallend?

Persoonlijk vond ik dat Bulgarije het beste nummer had maar de winnaar Portugal is wel origineel.
Alhoewel origineel, de muziekstijl bestaat natuurlijk al heel erg lang maar behoort niet tot de hedendaagse bekende muziekstijlen.
Ik vond Portugal ongelooflijk saai, ook al mag het dan origineel zijn. Die man die het zong was ook nogal vreemd, toen ze telkens 12 punten kregen, kwamen er geen enkele emoties bij hem op. Is dit slaapliedje nou echt het nummer dat gewonnen heeft? Dan is Nederland toch veel beter. Als Nederland al saai was, wat is Portugal dan wel niet? Lights And Shadows heeft tenminste een mooie opbouw, en een net zo mooie betekenis. Zelfs dat gejodel staat boven Nederland qua plaats. Oftewel: het gaat niet meer om talent bij het Eurovisie Songfestival, maar wie het meeste opvalt in een negatieve zin. Doe hardrock, bedenk een dom dansje, draag rare kleding, wees een vrouw met een baard, zing een saai liedje over de oorlog, zing een stom riedeltje als: sjajalie, sjalala enz. Wat een k*tzooi. Ik weet niet of ik het Eurovisie Songfestival volgend jaar wil gaan kijken, tenzij we in de bookmakers eerste staan natuurlijk.

Ik ben verder nogal teleurgesteld in de uitslag. Griekenland die van enkel een buurland 12 punten krijgt is gewoon ongeloofwaardig. En België gaf ons niet eens punten! Wij gaven België overigens maar twee punten. Ook Denemarken en Israël deden het minder goed dan verwacht.
Laatst gewijzigd:
Mijn inschatting op 06/03/2017 klopte aardig.
Teleurstelling bij mij is niet aanwezig want het is echt helemaal langs me heengegaan. Had zaterdag amper door dat er een finale was. Door televoting had ik vantevoren het vermoeden dat een Nederlands groepje niet hoog zou eindigen. In die zin was het dus ook vrij voorspelbaar.

De belangstelling is bij mij nu nog vrijwel nihil.
Maar een titel als Walking Back to Happiness (in Nederland 1 in de Standards-lijst) doet me langzaam weer wat opleven. En nummer 11 staan is natuurlijk helemaal niet leuk, weer een Douwe Bob-achtig kater-gevoel. Nederland eindigt weer op het gekkengetal en teleurstelling tekent de sfeer. Toch waren er, en da's in elk geval leuk voor die streaker, vrij hoge kijkcijfers. Dus heeft er in elk geval 1 idioot een leuke avond gehad. In Israël is het festival na deze editie direct afgeschaft.

- "Hadden jullie een leuke avond?"
- "Nou ja.. we werden 11de - bovenaan dus in de regio B-artiesten. Soort Bubbling Under-gevoel uit de tijd dat we nog als Lisa, Amy & Shelley platen uitbrachten en onze noteringen alleen voor insiders zichtbaar gemaakt werden, nog voordat 538 1 van onze flops na The Voice plotseling tot Alarmschijf bombardeerde en we in de Top 40 via vriendjespolitiek kunstmatig een klein hitje scoorden. Maar op 3FM hebben we nu wél een díkke hit te pakken. Daar zijn we al gestegen van 33 naar 32. En sommige mensen op DutchCharts zijn daar lááiend enthousiast over. En dát wil toch wel wat zeggen!"

Gelukkig heeft Douwe Bob een kroeg om de 3 aangeslagen meisjes op te vangen. Of de Australische streaker daar is uitgenodigd om het drietal op te vrolijken is vooralsnog niet bekend gemaakt. 3FM overweegt na het dramatische verlies weer terug te keren naar de Daverende 30 en de regio 31-50 als Mega Tip 20 te gaan presenteren. Jurre Bosman: "Door de tegenvallende songfestivaluitslag hebben we binnenkort mogelijk op 3FM de Tip 20 weer terug en draaien we in de vernieuwde Daverende 30 voor onze wegloopjongeren álle hits weer helemaal - waarmee we ons op zaterdagmiddag tóch weer van de rest hopen te zullen gaan onderscheiden. Daarnaast behoort verticale programmering ook weer tot de opties zodat ook de Muzikale Fruitmand (Gospels) en het Beton-Uur (o.a. internationaal vermaarde Ayreon-Metal) weer in beeld komen. Omdat jongeren uitgekeken raken op steeds meer van hetzelfde gaan we op 3 álle oude succesformules weer van stal halen om als publieke omroep horizontaal weer een geheel eigen verticaal geluid te laten horen. Dus eigenlijk precies weer zoals het allemaal was in 1975 toen we in Nederland dankzij de door de PPR/GroenLinks/PvdA dichtgeknepen Veronica-strot nog marktleider waren. Want we laten ons als kikkerlandje natuurlijk niet, ook al spreek ik hier misschien alleen voorbarig namens mezelf, door zulke tegenvallende cijfers het bos insturen."

https://www.youtube.com/watch?v=ezHmLpJakYU
Laatst gewijzigd:
Proficiat aan O'G3NE-jullie hebben dat heel goed gedaan- jammer dat de televoting jullie uit de top 10 deed tuimelen- dat Nederland en andere landen achter jullie blijven staan en jullie single in Nederland volgende week maar doorstoomt naar de top 10
De meuk van O'G3NE heeft er weinig van gebakken, zoals ik al voorspelde. Bij de televoting scoorde ze zelfs dramatsich.
Nederland is een land met prachtige popmuziek sinds een jaar of 5, hun hitparade barst ervan uit de voegen, maar hoe ze dit durfden in te zenden is me een raadsel. Politiek gekonkel, en op de rug van een zieke moeder proberen te scoren.

Ons land had trouwens het beste liedje, maar de slechtste act.
Blanche...
Zingen kunnen die meiden .Geen twijfel over mogelijk. Ik vond het een beetje oubollig liedje maar kwalitatief beter dan die van Douwe Bob. Salvador Sobral uit Portugal was een terechte winnaar. Belgische Blanche was mijn nr 2 Sterke song.donker altliedje (Nico meets Lana Del Rey) Noorwegen nr 3.
Oh, dan ben ik de enige die Portugal helemaal niks vind (dit jaar dan). Het nummer is oudbolliger dan die van Nederland, al heeft het wel iets..
Kippenvel bij het nummer van Portugal-zo mooi
Zeker weten. Wat een ballade en wat een portie eigenzinnigheid. Salvador Sobral klimt vandaag 141 plaatsen in de spotifychart naar 33. Hitgarantie
En wat is dit dan? Staat nu 1 in de Nationale Jazz-lijst. Ben wel benieuwd of we OG3NE nog ergens op 1 tegenkomen. Maar dit is op zich al een zeer opmerkelijke notering.

1. Nem Eu - Salvador Sobral Top 100 Netherlands Jazz Excuse Me
Salvador Sobral

Releasedatum: 18-03-2016
Totaal aantal nummers: 12
Genre: Jazz
Prijs: € 8,99
Copyright ℗ 2016 Salvador Sobral

Waarom gaat 3FM eigenlijk niet op basis van wereldwijd gestreamde liedjes programmeren? De playlist bijv. dagelijks laten afhangen van de genres/liedjes die wereldwijd het meest worden gestreamed. Dat kan nu via Spotify. Wat nu populair is grijp je toch niet met de nadruk op 2 genres? Dat werkt wegloop in de hand. Dus die playlist zou mee moeten bewegen met wat er nationaal en internationaal 1 in de diverse genrelijsten staat i.p.v. hoofdzakelijk met wat er in 2 genrelijsten genoteerd staat. De Top2000 scoort ook hoger vanwege de diversiteit. Je hebt 254 iTunes genres en per week 169 3FM uren. En via Spotify valt uit te zoeken in hoeverrre welke liedjes (en dus ook welke genres) wereldwijd het meest gewild zijn. De nadruk op Dance en Alternative leggen hing op 3 destijds puur van het toeval af: stemmen in een groepje dj's. Een radiozender moet verrassen i.p.v. jongeren wegjagen dus zou elk genre, mits voldoende gestreamed, gewoon elke seconde op de zender moeten kunnen komen, zeker als het in een genrelijst op 1 staat. Zag bij de House dat Avicci beter scoorde dan wijlen Robert Miles. Dus dát opzetten op 3FM kan geen kwaad. En de Publieke Omroep moet breed voorlichten en niet eenzijdig. Ga vandaag uitzoeken welke iTunesgenres op Spotify het meest gestreamed worden.

OG3NE nergens op 1. Salvador Sobral wel 3X:
http://www.hitlistweb.nl/ReadBlog.aspx?Id=7507
Laatst gewijzigd:
Het lijkt dat zijntrouwste fans kiezen voor zijn traditionele jazzsongs als Nem Eu .OGN3Ne zie ik dit weekend wel de top 10 van de top 100 instijgen maar van korte duur .
Portugal gaat alweer naar beneden. Het lijkt me ook vreemd als een standaard slaapnummer uit de jaren 20 bovenaan in de hitlijsten blijft staan.
Tja het nummer beleefde een kortstondige piek op maandag het waren ook de streaming-cijfers van The day after. Maar met de hoge downloadcijfers van de afgelopen dagen komt ie zeker de single top 100 binnen en wellicht ook de mega top 50 ,weliswaar van korte duur. Bij de top 40 zal het bij tipparade blijven
O'3GNE stijgt van 63 naar 14 en in de albums naar plaats 7
56e plaats op spotify vandaag.
alleen in Nederland nog in de spotify top 200
Op youtube is de kijkstroom zo goed als opgedroogd.

Weer drie zangeresjes kapot gemaakt met een bejaardenliedje.
Als ik zie dat O'G3NE tot begin maart volgend jaar bijna 80 gigs hebben staan dan doen ze het nog zo slecht niet lijkt me.

En dat het ESF slecht zou zijn geweest lijkt me ook voorbarig. Integendeel juist dit heeft op korte termijn de populariteit alleen maar verhoogd.

Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet. Populariteit zal minder worden daar ben ik wel van overtuigd maar er zullen genoeg mensen zijn die de groep zullen blijven volgens als ze nieuw materiaal uitbrengen.

Populariteit van een artiest meet je niet alleen aan de hand van Spotify en YouTube.

Laatst gewijzigd:
@Aikanaro

Zeker zullen ze nog optredens hebben, en naamsbekendheid hebben ze ook. Maar zo'n tuttig liedje/repertoire doet je imago geen goed.
Jammer want de meisjes kunnen prima zingen.
@De Tsjap

Dat jij het een tuttig liedje/repertoire vind heeft met jouw smaak te maken. Er zijn genoeg mensen die het wel mooi vinden.

Persoonlijk vind ik het repertoire ook niks al viel Lights & Shadows mij 100% mee

Het is echter onzin om een artiest af te schrijven omdat je de muziek niet mooi vind en omdat ze geen grote hits scoren.

En wat betreft imago, dat heeft ook te maken hoe jij zelf naar zo'n groep kijkt. Ik denk dat zijzelf wel tevreden zijn met hun imago. We houden immers niet allemaal van het rappers imago, toch?
Nu worden ze weer beschuldigd door BLOF van dat ze gekozen hebben voor dit liedje omdat hun vader de royalty rechten heeft.

Of het waar is of niet: Veel gaat diot liedje niet opbrengen.
Storm in een glas water.

Het was natuurlijk niet zo'n slimme opmerking van Peter Slager ook al zou het waar zijn.
Ik vraag me echter af of dit niet uit zijn context is gerukt.
Zo komt het bij mij over.
Ik ben toch benieuwd wat we volgend jaar gaan inzenden, aangezien veel winnaars erg opvallen. Het zou bijzonder zijn als Nederland (of België) weer eens gaat winnen, aangezien dat al decennia niet is gebeurd. In 2014 waren we érg dicht bij de winst, maar de vrouw met de baard ging er met de winst vandoor. Alhoewel, De Toppers deden ook niet zoveel een aantal jaar geleden.. Roy Donders misschien dan?
alsjeblieft geen Roy Donders

ik hoop eigenlijk nog steeds op Within Temptation/Sharon den Adel of Epica

Qua opvalllen, dan zou Nederland VanVelzen moeten sturen, dat is de enigste artiest in Nederland, die op kan vallen op een lichamelijke manier
Laatst gewijzigd:
Als het maar een lied in de eigen taal is.
Anders keren steeds meer mensen zich van deze poppenkast af.
juist niet, we hebben gezien hoe dat afliep met die muts van een Sieneke

gewoon Engelstalig
ik dacht dat het thema "celebrate diversity" was?
ja, maar dat heeft niets met taal te maken, eerder met huidskleur, geloof en geaardheid enz
Het is al moeilijk genoeg om met engelstalige muziek door te dringen tot de oost europese landen die toch een behoorlijk gedeelte van de score bepalen.

Laat staan door een nederlandstalig lied.

Nederlandstalige muziek is voor Nederland en België en niet daarbuiten.
Zelfs drank en drugs is voor Duitsland omgetoverd naar Stoff und Schnaps
als er iets is dat ons DIVERS maakt in Europa is het nu juist TAAL.
Als het een festival moet blijven voor de anglofonie moet je het gewoon geen "celebrate diversity" noemen.

Nog een geluk dat dit jaar geen brabbelengels won, maar een Portugees, in het ....Portugees


Verder ook nooit meer wat van gehoord, net als de rest. Gelukkig maar.
Laatst gewijzigd:
Dat liedje heeft echter niet gewonnen omdat het in het Portugees gezongen werd De Tsjap

Andere factoren speelden daarin een rol


Een bericht toevoegen (*=Verplicht veld)
Naam*   
E-mail   
Een smilie toevoegen:
Tekst*   


AustraliŽ BelgiŽ Denemarken Duitsland Finland Frankrijk ItaliŽ Nederland Nieuw-Zeeland Noorwegen Oostenrijk Portugal Spanje Zweden Zwitserland
LOGIN
PASWOORD
Paswoord vergeten?