Forum

Forum - General [nl] - O'G3ne - Lights & Shadows (ESF 2017)

Met enige scepsis heb ik net geluisterd naar de Nederlandse inzending van het ESF van dit jaar.
Die scepsis was er omdat ze hadden aangekondigd dat ze met een ballad zouden deelnemen waar er al zoveel van zijn.

Het is inderdaad een ballad geworden maar wel een opbouwende ballad waarbij de climax in het 2e deel zit.
Het is ook uitstekend gezongen.

Ik had weinig verwachting vooraf maar het zou me niet verbazen als dit nummer het wel goed gaat doen.
De toekomst zal het uitwijzen maar ze hebben mij wel enthousiast gekregen.

Mooi nummer!
Ik heb er he-le-maal niks mee.
Ene oor in, het andere oor uit.
Ik hoor wel dat dit best kan scoren op het Songfestival, maar zelf ben ik nogal teleurgesteld. Het zit vol kitsch en is wat mij betreft veel te zoet. En waarom komen ze nu niet met iets moderners?!

Maar ach, de tijd zal het inderdaad leren. Hopelijk worden we verrast door de smaak van Europa. Een finaleplek moet haalbaar zijn.
Ik vind het schitterend en de plaats bij de eerste 10 zit er zeker in-topschijf-toptrio- op naar de verovering van Europa
Flop
Dat denk ik ook, muzieklover.
De verovering van Europa zal er niet komen...
Wat een droevige shit dit.
Stelletje trieste Hollandse mutsen met een slaapverwekkend liedje.
Tot wanneer het ESC het tegendeel bewijst-dan schroeft men de meningen bij
esc bewijst toch niets?
Inderdaad. ESC is meer uiterlijk vertoon en show. Hoe meer je opvalt...
Vele winnaars van de afgelopen jaren hoor je ook niks meer van.
Dat zijn we dan eens.

Net als al die shows als De Voice, de xfactor en dergelijk. Bijna een garantie op anonimiteit voor de deelnemers.
De Tsjap. Hele vlugge roem en vervolgens weer anonimiteit inderdaad.
'Artiesten' met een vlugge houdbaarheidsdatum.
Het ESF heeft een zelfde soort karakter als The Voice e.d., wordt telkens weer een hype van gemaakt. Tijden dat acts groot werden dóór het ESF zijn al lang voorbij.
ABBA kennen we natuurlijk allemaal, maar verder...
Laatst gewijzigd:
Mijn mening: goed bedoeld en goed gezongen. Maar gedateerd (jaren ’80-ballad) en niet pakkend genoeg. Mijn inschatting: wel de finale, maar slechts #13.
Ik kan jullie kritiek op het ESF, the Voice etc wel volgen hoor maar zouden de deelnemers aan deze competities als ze niet zouden meedoen wel populair worden?

Ik denk dat we van 95% van de deelnemers (als het niet meer is) nooit wat zouden horen als deze competities niet zouden bestaan.

Dus als een artiest zou mogen kiezen tussen altijd anoniem blijven of een bepaalde korte periode populair zijn dan zouden ze beter anoniem kunnen blijven en dus niet meedoen?

En hoewel je bij het ESF een miljoenen publiek bereikt kun je beter niet meedoen want je wordt er niet wereldberoemd mee?

Of zou het misschien toch wel aardig zijn om zoiets dergelijks mee te maken ook al word je er niet wereldberoemd mee?

Een hype ieder jaar, ja klopt
Je wordt er niet wereldberoemd mee, ja klopt
Je wordt er niet rijk van, ja klopt daar moet je meer voor doen.
Sommige andere worden er wel rijk van, klopt ook (kun je kritiek op hebben ... ik vind het echter ook wel fijn om wat te verdienen)
Er worden wurgcontracten afgesloten, klopt ook (moet wat aan gedaan worden!!)
Artiesten moeten beter begeleid worden, klopt ook echter er is ook zoiets als een eigen verantwoordelijkheid

Daarom maar niet meedoen .....hmmm, kan me voorstellen dat bepaalde artiesten dat liever niet doen maar over het algemeen denk ik dat de artiesten die mee doen met die competities die competities ook nodig hebben om boven het maaiveld uit te komen. Ook al is het maar voor heel even.
De jeugd is niet overtuigd gezien de streaming getallen (87e gisteren)
De oudere muziekluisteraar (itunes) blijkbaar wel.
Zweeft daar op 1 of op 2.

Vandaar dat ik het wel een aardig nummer vind - ik ben al oud. De 80'er jaren waren mijn tienerjaren

De jeugd heeft liever dat Boef uitgezonden wordt .... of niet De Tsjap? Of SFB als ze volgend jaar vrij zijn?
Soufiane Eddyani voor België?
Daar ben ik het toch met je oneens Aikanaro. Als je echt talent hebt, weet je dat zulke programma's niet de manier zijn om carrière te maken.
Daarbij, niemand schrijft zich in of neemt deel aan zo'n programma voor '5 minutes of fame'. Kan ik me niet voorstellen... dat je bekend blijft als wéér een mislukt talentje uit de TV talentenjachten. Of je hebt geen waardigheid, geen zelfrespect en wil je alleen zo graag even bekend zijn...
Je zelf laten zien op/in de verschillende muziekpodia, dat werkt over het algemeen.
Je interpreteert mijn zienswijze niet helemaal goed Rootje.

Ik schrijf namelijk nergens dat de deelnemers aan die competities het talent hebben om carrière te maken.
Sterker nog ik schrijf dat ze dergelijke competities nodig hebben om gezien te worden.

Als ik jouw zienswijze goed interpreteer dan schrijf jij eigenlijk hetzelfde. Jij ziet het echter vanuit de ogen van iemand met talent die geen competitie nodig heeft (Blaudzun of Jett Rebel) en ik uit de ogen van iemand die wel zo'n competitie nodig heeft.
Nieuw op 53 in de top 100
En 32 in de Mega Top 50
Bestaat die nog 😃
Absolutely
In beide hitlijsten nog steeds in de tipparade...
Onbegrijpelijk: verdwenen uit de top 100- normaal gezien binnenkort terug binnen en dan naar de top 10 waar ze thuis horen
Het liedje van OG3ne gaan we denk ik niet meer terugzien in de officiele hitparades.
@Patrick3

Want wie zit er te wachten op Hollanders die in het Engels zingen?
Weg met die troep. Laat dat aan Amerikanen over aub.
Patrick3.
Waarom hoort dit volgens jou in de top10 dan?
Ik zit wel te wachten op Hollanders die in het Engels zingen hoor De Tsjap.
Wel in een ander genre dan O'G3ne maar mijn favoriete band komt uit Nederland en zingt toch echt engelstalig.

Ook vind ik dat het nummer wel in de Single Top 100 thuis hoort omdat het kwalitatief gezien een mooi nummer is.
Het kan dan misschien niet jouw genre van muziek zijn en je kunt het saai vinden maar het nummer is wel mooi opgebouwd en goed gezongen.

Ik zeg niet dat het Top 10 materiaal is maar normaal gesproken zou het nummer wel genoteerd hebben gestaan
Echter door de tegenwoordige manier van samenstellen van de hitlijst is dat bijna niet meer mogelijk. ESC leeft niet onder de jeugd (uitzonderingen daargelaten)
@Aikanaro

De ranglijst wordt in hoge mate bepaald door de spotify streams. En die zijn nog altijd overwogen op leeftijdsgroep 35plus. Maar ook die groep vindt dat liedje kennelijk niet leuk en luistert liever naar Sheeran (en terecht!)
Het enige dat kwalitatief goed is aan dat liedje van og3ne zijn de stemmen. Maar de rest: beat, tekst, performance is echt muffe troep.
Het is geen zangwedstrijd in de hitparade, maar het gaat om de beste liedjes.
Laatst gewijzigd:
Kleine correctie De Tsjap: het gaat in de hitlijsten om de meest populaire liedjes, niet om de beste liedjes. Daar zit een wereld van verschil tussen.
@Baarsjes

inderdaad
@De Tsjap

Dus als jij de Spotify lijst bekijkt dan is dat de muzieksmaak van de leeftijdsgroep 35plus?
Misschien dat dat wel gezegd wordt maar ik durf toch wel met zekerheid te zeggen dat de streamers tot 25 jaar verantwoordelijk zijn voor het grootste gedeelte van deze Spotify lijst.
De 35+ers zullen Ed Sheeran zeker helpen in die lijst maar dat ze massaal naar veel van die andere muziek luisteren die hoog genoteerd staan dat geloof ik niet.

En dat jij beat, tekst en performance muffe troep vindt dat is persoonlijke smaak.
Ik hou persoonlijk wel van die opbouwende muziek en ook het thema van de tekst (ook al heb je problemen je moet verder) vind ik de moeite waard.
Misschien komt dat omdat ik wat ouder ben, dat zou kunnen.
Performance kun je over twisten maar ik kan me herinneren dat de performance van The Common Linnets in eerste instantie ook niet erg goed gevonden werd totdat duidelijk werd hoe ze het uiteindelijk gingen doen tijdens het songfestival zelf.


Laatst gewijzigd:
@Aikanaro

De Common Linnets vind ik OOK hopeloos. So wie so alle Nederlanders die hun ding in het Engels proberen te doen. Het lijdt hooguit tot meewarigheid en wordt zeer zelden een succes in de Engelstalige wereld.
Met uitzondering van de DANCE. Daar speelt de beat een hoofdrol en beperkt de tekst zich vaak tot een paar catchy woorden. Dat gaat nog.
In de hardrock zou het misschien ook nog kunnen omdat daar vaak de muziek een muur van geluid vormt die op de voorgrond blijft.
Hoeveel 35plussers naar BOEF luisteren weten we niet;
In mijn omgeving zie ik de meeste allochtone vaders van die leeftijd wel redelijk fanatiek luisteren, maar in een villadorp zal dat best wel weer anders zijn.

Je ziet sinds de spotify records wel in "volwassen" media een enorme interesse ontstaan. Veel mensen zijn toch nieuwsgierig. Sommigen maken zelfs een complete analyse: http://www.marketingtribune.nl/bureaus/weblog/2017/03/wat-kunnen-marketeers-leren-van-boef-die-alle-records-breekt/index.xml
@De Tsjap

Dat jij Nederlanders die proberen Engels te zingen bagger vind is jouw persoonlijke mening en dat kan.
Maar om alle Nederlandse artiesten over 1 kam te scheren dat gaat mij te ver. Dat is een algemene mening vormen en iedereen voldoet daar aan. Dat is een behoorlijk vooroordeel.

Ook dat bij rock/metal vaak de muziek op de voorgrond blijft klopt niet helemaal. Ja er zijn genoeg bands waar dat inderdaad het geval is maar er zijn vele bands waarbij de zang net zo belangrijk is of zelfs belangrijker.
Vooral mijn favoriete genre "Female Voices Metal" moet het zeker van de zang hebben.

Wel grappig dat je die link post.
Duidelijker kan het commerciële aspect niet zijn.
En dat Boef commercieel goed bezig is dat is ook duidelijk
Daar kan ik hem alleen maar alle credits voor geven.
Maar ik blijf erbij dat zijn belangrijkste doelgroep 15-25 is ook al luisteren sommige 35+ers er ook naar.
Die aantallen zullen echter een stuk kleiner zijn


Een bericht toevoegen (*=Verplicht veld)
Naam*   
E-mail   
Een smilie toevoegen:
Tekst*   


AustraliŽ BelgiŽ Denemarken Duitsland Finland Frankrijk ItaliŽ Nederland Nieuw-Zeeland Noorwegen Oostenrijk Portugal Spanje Zweden Zwitserland
LOGIN
PASWOORD
Paswoord vergeten?